1. Kaizen neden sadece iş hayatıyla ilgili bir kavram değildir? Başka nerelerde kullanılabilir? Bu felsefeyi kullanarak başarıyı yakalamış en az 2 işletme öyküsü yazınız. Kişisel gelişiminizde bu tekniği kullanmak ister misiniz? Neden tartışınız?
04:24 |
Category: |
9
yorum

Comments (9)
KAİ = DEĞİŞİKLİK
ZEN = İYİ ( İYİYE DOĞRU)
KAİZEN = SÜREKLİ GELİŞME
KAİZEN stratejisi, Japon yönetiminde başlı başına en önemli kavramdır ve Japonya’nın rekabetteki başarısının anahtarıdır. Yukarıda yazıldığı gibi terimsel olarak KAİZEN iyileştirme demektir. Bu sebeple bir iyileştirme modeli olan KAİZEN, iş, ev, özel ve sosyal yaşamdaki sürekli iyileştirme faaliyetleridir. İyileştirme anlamına gelen KAİZEN’in farklı alanda kullanılmasına örnek olarak gösterilebilinecek önemli alanlardan birini kişilerin inanç dünyası (din) olarak verilebilir. Bu bağlamda Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından organize edilen 1. Din Hizmetleri Sempozyumunda KAİZEN yöntemi ‘’Din Hizmetlerinde Sosyal Bilimlerden Yararlanma Gereği’’ başlığı altında ele alınmıştır. Hiç kuşkusuz bu model iş dünyasının beceri kazanma, tecrübe ve gelişme alanlarında yardımcı olan bir mihenk taşı görevi üstlenmektedir.
Bu modeli kullanarak dünya çapında kendisinden bahsedilen birçok işletme bulunmaktadır. Bunlardan 2 tanesi :
1. SERACILIKTA KAİZEN :
Türkiyede yıllardır seracılık sektöründe yeterli ısıtma yapılamamış, ısıtma yapılmadığı için de ısıtmanın gerekliliği tam olarak kavranamamıştır. Çiftçimiz ısıtmanın faydasını görememiştir. Durum böyle olunca da ürün veriminin ısıtma ile arttırılabileceğine inanmaları neredeyse imkansız olmuştur. Bu nedenle üreticiler aracı firmalar aracılığıyla Kaizen yöntemini kendi alanlarında uygulamaya başlamışlardır.
Kaizen ısıtma sistemleri, serada öncelikli olarak insan karar faktörünü devre dışı bırakarak, PLC veya bilgisayar kontrollü, sera zemin ısısı, nisbi nem oranı,karbondioksit ve ışık seviyesini analog ve dijital sensörler ile izleyerek zirai danışmanın ekilen bitki için önerdiği senaryolar eşliğinde, en uygun ısı,nem,hava,ışık oranında tutarak serada %100-200 lere varan verim artışı,erkencilik,daha az ilaçlı ve hormonlu ihraçata yönelik kalitede ürün almayı olanaklı kılmaktadır.
Kaizen sera ısıtmada Türkiye de ilk defa, kök ısıtma sistemini gerçekleştirmiştir. Sistemde klasik ısıtma yerine bitki ekim sıralarının 30-40 cm altına izolasyon yapılarak, elektrikli ısıtıcı kablolar yerleştirilip, bitkinin ihtiyacı olan minimum ısı bitkinin altından verilmekte, böylece kömür , odun, fuel-oil gibi klasik ısıtma tekniklerine göre % 70 varan tasarruf sağlanmaktadır. Bu sistem yurt dışında özellikle israil,hollanda,fransa,japonya da yıllardır başarı ile denenmiş, etkinliği kanıtlanmış bir teknik olup, özellikle avrupa da yıllardır kullanılan yerden elektrikle ısıtma tekniğinin sera versiyonudur. Zaten bu uygulamayı yapan firmanın adı da Kaizen’dir.
Kaynak : http://www.kontrolkalemi.com/forum/iklimlendirme/23405-kaizen-kok-isitma-sera-otomasyonu.html
cemil güner - 1
2. 'Kobetsu kaizen' yaptı 36 milyon euro kazanç sağladı.
Japonlara özgü toplam verimlilik yönetimini uygulayan Eti Çikolata Fabrikası, TPM Verimlilik Ödülü'nü almaya hak kazandı. Çalışanlarına Japonların 'sürekli gelişim' bilincini aşılayan Eti, yüzde 28'lik verimlilik artışıyla 36.6 milyon euro kazanç elde etti
Etİ Çikolata Fabrikası'na, Japon Fabrika Bakım Enstitüsü (JIPM) tarafından Toplam Verimlilik Yönetimi (TPM) Mükemmellik Ödülü verildi. Daha önce Bisküvi, Bozüyük ve Tam Gıda fabrikalarıyla, 3 kez TPM Mükemmellik Ödülü'nü ve 1 kez de TPM Mükemmellikte Devamlılık Ödülü'nü kazanan ETİ bu kez Çikolata Fabrikası ile 5'inci kez ödül almaya hak kazandı. Özgün bir Japon yönetim sistemi olan TPM, tüm çalışanların katılımı ile her alanda sürekli gelişim sağlayarak, yüksek kalite ve verimlilikle sürdürülebilir rekabet gücü yaratıyor. TPM sistemini uygulayan firmalar, sürekli olarak Japon uzmanlar tarafından denetleniyor. Çalışanlara verilen eğitimlerle Japonya'nın, 'kobetsu kaizen' yani 'neden odaklı sürekli gelişim, sürekli iyileştirme' felsefesinin benimsemeleri sağlanıyor. Üretim sürecindeki hataların nedenlerinin sorgulanması sistematik olarak öğretiliyor. Hataların minimuma indirilmesini sağlayan bu anlayış, toplam verimliliği maksimuma çıkartıyor. Bu arada ETİ’nin mali bilgileri:
Ciro 658 milyon $
300: Bisküvi, kraker, kek ve çikolata alanında 5 fabrikada üretim yapan Eti'nin, 300'ü aşkın ürün çeşidi bulunuyor.
658 milyon: Eti'nin 2008 yılı cirosu 658 milyon dolar seviyesinde.
3 bin 600: 47 ülkeye ihracat yapan Eti Şirketler Grubu mavi ve beyaz yakalı çalışanlar olmak üzere toplam 3 bin 600 kişiyi istihdam ediyor.
190 bin: Eti ürünleri Türkiye'de toplam 190 bin satış noktasında ve zincir mağazalarda tüketiciye ulaşıyor.
Kaynak : http://www.aksam.com.tr/2009/03/15/haber/ekonomi/1069/_kobetsu_kaizen__yapti_36_milyon_euro_kazanc_sagladi.html
Kişisel gelişimim için önemli olacak bir model olarak düşünüyorum. Gerek iş yaşantımın gerekse sosyal hayatımın daha iyi koşullarda gelişmesi için Kaizen modelinin uygulanması yararıma olur diye düşünüyorum.
kaynaklar :
1http://www.diyanet.gov.tr/turkish/dinhizmetleriweb/irsat/dinhizsempozyum.html
2
http://www.scribd.com/doc/6804406/Kaizen-Teknii?autodown=doc
CEMİL GÜNER - 46099977922 (2)
KAIZEN
Japon kültürünün binlerce yıldır bir parçası olan Kaizen, Japonca ‘Kai’; ‘Değişim’ ve ‘Zen’ ; ‘İyi olmak’ kelimelerinden türemiştir. Birleştirilmiş haliyle ‘daha iyiye değişim’ olarak tanımlayabiliriz.
Kaizen sadece iş yaşamında değil bir çok alanda da kullanılabilir. İnsan Kaizen’i kendi yaşamına da uygulayabilir. Kaizen’nin günlük hayat boyutunda, dayandığı temel öğe verimliliktir.
Kaizen sürekli ve küçük gelişimlerle verimliliğin arttırılması amacını taşır. Verimliliği arttırmak için kullanılan yöntemlerden biri tasarruftur. Ya da israfı önlemek. Örneğin, Japonların bisikleti sıklıkla kullandıkları ülkemizde bilinmektedir. Bu alışkanlığın özünde, zamandan ve enerjiden tasarruf yatar. Kaizen için yapabileceğimiz bir başka tanım ‘insancıllaştırmak’ olabilir. Kaizen insana aklını ve fiziksel yeteneklerini daha etkin kullanma yolunu gösterir. Organize etmek ya da zamanı daha etkili kullanmak, verimliliği arttırmanın birbaşka yoludur. Zamanı verimli ve etkili kullanmanın yolu düzenli olarak program yapmaktan geçmektedir.
Kaizen, batılı felsefelerin kökten değişimlerle kısa sürede sonuç elde etme yönteminin tamamen zıttı bir felsefedir. Kaizen, değişime odaklı, küçük adımlarla hayatın her bir noktasını sürekli olarak geliştirme esasına dayanır. Kaizen öğrenmeye odaklı bir hayat biçimini destekler.
Kaizen felsefesini kişisel gelişimimde kullanmak isterim. Bu felsefe sayesinde kendimi küçük adımlarla sürekli olarak geliştirebilirim.
Uygulayan İşletmeler
Kaizen'i Unilever, Arcelor Mittal, Tetra Pak, Nissan, Heineken gibi dünyanın belli başlı pek çok sanayi kuruluşu uyguluyor.Bunlardan biri de ETİ fabrikasıdır. belirten Eti Tedarik Zinciri Grup Başkanı Basri Akçasoy, 'Eti 7 yıl önce, başarılı ve sağlıklı büyümesini artan rekabet ortamında da sürdürebilmek üzere TPM sistemini uygulama kararı aldı. Önceden günde 2 kez hata bir üretim bandı artık 1 yıl boyunca hata sinyali vermeden çalışabiliyor' örneğini verdi. TPM'i bir kurum kültürü haline getirdiklerini belirten Akçasoy, ''Eti, toplam 2 bin 900 çalışanına 240 bin 500 saat eğitim verdi. Tüm eğitim, yenileme ve denetim süreci için 2.5 milyon euroyu bulan bir yatırım yapıldı. Bunun sonucunda grup genelinde yüzde 28 oranında verimlilik artışı ile 36.6 milyon euro tutarında kazanım elde ettik. Çikolata fabrikamızda 68 bin euroluk yatırıma karşılık 2.9 milyon euro kazanım sağlandı' dedi. Kaizen Metodu sayesinde
iş kazaları azalıyor,işletmeler krize karşı daha dirençli hale geliyor,Kazancını arttırıyor.
Kaizen’i uygulayan bir diğer firma da CANON’dur. CANON öneri sistemini uygulamış ve başarıya ulaşmıştır. Canon’un öneri sistemi, yöneticiler dışında ve geçici işçilere yaygınlaştırılmıştır. Ayrıca grup önerileri ve ortak önerilere teşvik edilmektedir. 1983’te Canon çalışanları 390.000 öneri sundular. Öneriler için yapılan toplam harcama 1.08 milyon USD idi.
İşçi önerisini, üzerinde beş öneri için yer bulunan bir,r öneri formuna yazar. Usta başı formu inceler ve gerçekleştirmek için gerekli önlemleri alır. Öneri çoğu kez sözle yapılır ve uygulandıktan sonra yazılı duruma getirilir. Öneri, olumlu olarak değerlendirilirse, incelenmek üzere fabrika komitesine sunulur. Onaylanırsa, parasal ödüllendirme yapılır. Geri çevrildiğinde ise, işçiye şirket kooperatifinden eşya almak içim kullanabileceği bir kupon verilir.
Canon öneri sistemini bir başka özelliği de, yaşam boyu artan ödül sistemidir. Her öneriye belirli bir puan verilir sistem başlangıcından beri en fazla puanı toplayan 20 kişiye her yıl Başkanlık Ödülü verilir. Ödülün sahibi, 1350 USD ve bir altın madalya alır. Her yıl aynı kişilerin bu ödülü alabileceği düşüncesiyle, onun içerisinde en çok puan toplayan 30 kişiye ayrıca Başkanlık Ödülü olarak 450 USD ve gümüş madalyalar verilir.Böylece çalışanlar motive edilerek gelişim sağlanır.
Birçok işletme Kaizen modelini uygulayarak başarıya ulaşmıştır.
KAİZEN FELSEFESİ NEDİR ?
Japon kültürünün binlerce yıldır bir parçası olan Kaizen, Japonca ‘Kai’; ‘Değişim’ ve ‘Zen’ ; ‘İyi olmak’ kelimelerinden türemiştir. Birleştirilmiş haliyle ‘daha iyiye değişim’ olarak tanımlanabilir.
Kaizen; sürece yönelik, küçük adımlı, insana dayanan, bilgiyi paylaşan sürekli iyiyi arama çabasıdır. Kaizen'in baş sloganı şudur: " En iyi iyinin düşmanıdır. " Sorunları saklamamak, örtmemek Kaizen uygulamalarının ön koşuludur.
Kaizen; sürekli çabaların sonucunda mevcut durumda görülen küçük çapta iyileşmeleri işaret eder. Bu durumda, Japon yönetim anlayışı tek bir kuralla özetlenebilir: "Standartları korumak ve iyileştirmek."
İyileştirme için başlangıç noktası, iyileştirmeye olan ihtiyacın farkedilmesidir. Farkedilen bir problem yoksa, iyileştirmeye de ihtiyaç yoktur. Mevcut durumla yetinmek ise, Kaizen'in baş düşmanıdır.
Sürekli gelişmeyi gerçekleştirmek için 3 temel koşulu sağlamak gerekir :
• Mevcut durumu yetersiz bulmak: Günümüzde bilim ve teknolojideki gelişmeler ile müşteri beklentileri sürekli olarak verimlilik ölçütünü ileriye taşımaktadır.
• İnsan faktörünü geliştirmek:İnsan kaynağı bir kuruluş için en değerli varlıktır. Alışılagelmiş yönetim biçiminde bu kaynağın kullanımı oldukça yetersizdir. Oysa her çalışanı bu gelişim etkinliklerinin bir üyesi haline getirmek gerekmektedir.
• Problem çözme tekniklerini yaygın biçimde kullanmak: Problemleri çözmekte düşülen en büyük hata, belirtiler üzerinde yoğunlaşıp sorunların altında yatan nedenleri görememektir. Sorunları iyi bir biçimde çözmek için, her sorunu en uç sebebe kadar izlemek ve temeldeki sorunu bir daha ortaya çıkmayacak biçimde çözmek gerekir.
ETİ ÖRNEĞİ
ETİ 2002 yılından beri Japon Kaizen Kalite Sistemi’ ni uygulamaktadır. Bu uygulama kapsamında toplam 2900 çalışanın eğitimi için 2.5 milyon euroyu bulan bir yatırım yapmıştır. Bunun sonucunda grup genelinde % 28 oranında verimlilik artışı ile 36.6 milyon euro tutarında kazanım elde etmiştir. Kaizen Metodu’ nun ETİ’ ye kazandırdıkları özetle şunlardır:
• Japonya’ nın Kyoto şehrinde mükemmellik ödülü almıştır.
• Tüketici şikayetlerinde % 44 ve arızalarda % 81 , iş kazalarının % 95 azalma kaydedilmiştir.
• Kalite sürecinde fabrika verimliliği % 30 artmıştır.
Sayılarla ETİ
• Bisküvi, kraker, kek ve çikolata alanında 5 fabrikada üretim yapan ETİ' nin 300'ü aşkın ürün çeşidi bulunuyor.
• ETİ'nin 2008 yılı cirosu 658 milyon dolar seviyesinde.
• 47 ülkeye ihracat yapan ETİ Şirketler Grubu mavi ve beyaz yakalı çalışanlar olmak üzere toplam 3 bin 600 kişiyi istihdam ediyor.
• ETİ ürünleri Türkiye'de toplam 190 bin satış noktasında ve zincir mağazalarda tüketiciye ulaşıyor
• Türkiye'de toplam 190 bin satış noktasında ve zincir mağazalarda tüketiciye ulaşıyor.
7 yılda 2 bin 900 çalışana eğitim verildi.
MİGROS ÖRNEĞİ
Migros yönetim ekibi bir süre önce anlayışına uygun bir model yaratarak süreç odaklı yönetimi sonuç merkezli yönetim anlayışıyla optimize etmiştir.
Migros çalışanlarının yaratıcı önerilerinden faydalanmak ve bu önerileri bir proje mantığı içerisinde değerlendirmek amacıyla Migros Proje Öneri Sistemi’ ni hayata geçirmiştir. Kaizen mantığı çerçevesinde proje üreten ve hayata geçiren çalışanlar şirketleri için ; fayda, karlılık, müşteri memnuniyeti vb. konularda katkı sağlamaktadır. Günümüzde çalışan önerileri şirketleri yenileyen ve rekabete karşı dirençli kılan önemli unsurlar arasında yer almaktadır.
Kaizen sadece iş hayatıyla ilgili bir kavram değildir. Çünkü; kaizen sürekli ve küçük gelişimlerle verimliliği arttırma amacı taşımaktadır. Verimlilik, insan hayatının her alanında ihtiyaç duyabileceği bir olgudur. Bu nedenle kaizen yönetimini iş hayatı dışında günlük yaşantımızda, temel alışkanlıklarımız, yaşam tarzımız, aile ve arkadaşlık ilişkilerimizde de kullanabiliriz.
Ben de kişisel gelişimimde bu tekniği kullanmak isterim. Çünkü insan doğası gereği sürekli olarak daha iyi olanı arar ve daha iyi koşullarda yaşamak ister. İnsanın yaşamında yaptığı küçük ama sürekli değişimler; hedefleri, sosyal ilişkileri, kişiliği, hayat görüşü vb. konularda zamanlı önemli gelişme sağlayabilir.
Kaizen metodu ile değiştirmek istediğim alışkanlıklarımı küçük adımlarla değiştirebilir ve yerine yeni alışkanlıklar kazanabilirim. İlgi duyduğum alanlarda sürekli olarak yeni şeyler öğrenerek kişisel gelişimime büyük katkı sağlayabilirim.
Bazı değişimler ilk başta zor ve korkutucu görünebilir. Örneğin beslenme alışkanlığını değiştirmek birkaç günde olabilecek bir şey değildir, Bu yüzden de birçok insana zor gelir. Fakat beslenme düzeninde her hafta küçük bir değişiklik yapmak zorlayıcı değildir ve bir süre sonra istenen değişiklik rahatlıkla sağlanabilir.
Sonuç olarak kaizen mantığı, uygulaması oldukça basit ve başarı sağlamada etkin bir yöntem olduğu için kişisel gelişimimde bu tekniği kullanmak isterim.
Kaizen;sürece yönelik,küçük adımlı,insana dayanan,bilgiyi paylaşan sürekli iyiyi arama çabasıdır.Kaizen'in baş sloganı şudur:"En iyi iyinin düşmanıdır." Sorunları saklamamak,örtmemek Kaizen uygulamalarının ön koşuludur.Sorun çözme aşamasında,farklı uzmanlık alanlarından oluşturulan Kaizen ekipleri görevlendirilir. Sorunlara kısa sürede çözüm bulmaktan çok,sorunu kökünden halledecek çözümü bulmak yeğlenir.Amaç;geçici,palyatif önlemlerle o günü kurtarmak değil,kalıcı çözümlerle yarını kurtarmaktır.Aksi halde,sorun kısa bir süre sonra tekrar kendini gösterir.(Oyak-Renault,Seminer Notları,s.12) Batı toplumları dikkatlerini hep buluşlara,büyük atılımlara ve sonuçlara yöneltmiş iken,Japonya ilgisini daha çok küçük adımlar yoluyla ilerlemeye ve süreçlere yönelterek daha olumlu sonuçlar almıştır.(İmai,1997,s.3) Her ne kadar,hemen hiçbir önemli teknoloji (bilgisayar,elektronik,atom ,genetik, vb.)
Japonya'da geliştirilmemişse de bu teknojilerin en iyi uygulayıcıları da yine Japonlar olmuştur.Japonlar bu teknolojileri Batı'dan almışlar ve küçük ama emin adımlarla daha ileriye götürmüşlerdir. Japonya'da yönetimin iki ana unsuru;koruma ve iyileştirmedir. Yönetim öncelikle tüm ana operasyonlar için gerekli şirket politikalarını,kural,talimat ve prosedürlerini belirler ve ardından herkesin bu standartlara uymasını sağlamaya çalışır. O halde Japon yönetim anlayışı tek bir kuralla özetlenebilir:"Standartları korumak ve iyileştirmek." İyileştirme,kaizen ve yenilik olarak algılanır.Kaizen;sürekli çabaların sonucunda mevcut durumda görülen küçük çapta iyileşmeleri işaret eder.Yenilik ise yeni teknolojiye ve/veya araçlara yapılan büyük yatırımlar sonucu mevcut durumun köklü olarak değiştirilmesidir. İyileştirme için başlangıç noktası,iyileştirmeye olan ihtiyacın farkedilmesidir..Farkedilen bir problem yoksa, iyileştirmeye de ihtiyaç yoktur.Mevcut durumla yetinmek ise,Kaizen'in baş düşmanıdır.(İmai,1997,s.6) Bir kere belirlendikten sonra sorun çözülmelidir.Sorunun çözülmesiyle birlikte iyileştirme her defasında daha ileri bir düzeye ulaşır.Ulaşılan yeni düzeyi pekiştirmek için,sağlanan iyileştirme standartlaştırılmalıdır. Sürekli gelişmeyi gerçekleştirmek için 3 temel koşulu sağlamak gerekir:
1-Mevcut durumu yetersiz bulmak:Bir sistem kusursuz bir şekilde çalışıyor olsa da ,geliştirecek yöntemler mutlaka bulunabilir.Ayrıca,bilim ve teknolojideki gelişmeler ile müşteri beklentileri, her gün "verimlilik" ölçütünü ileriye taşımaktadır.
2-İnsan faktörünü geliştirmek:Her şeyi yapan "insan"dır.İnsan kaynağı bir kuruluş için en değerli varlıktır.Alışılagelmiş yönetim biçiminde bu kaynağın kullanımı oldukça yetersizdir.Oysa her çalışanı bu geliştirim etkinliklerinin bir üyesi haline getirmek gerekir.(Kavrakoğlu,1998,s.13)
3-Problem çözme tekniklerini yaygın biçimde kullanmakroblemleri çözmekte düşülen en büyük hata, belirtiler üzerinde yoğunlaşıp,sorunların altında yatan nedenleri görememektir.Sorunları iyi bir biçimde çözmek için,her sorunu en uç sebebe kadar izlemek ve temeldeki sorunu bir daha ortaya çıkmayacak biçimde çözmek gerekir. Sorunun nedeni araştırılırken beş kez neden diye sormak genellikle iyi sonuç vermekte ve sorunun görünür nedeni değil de,gerçek nedeni ortaya konabilmektedir.(Yamak,1998,s.162) Sürekli gelişmenin yararlarını sıralayacak olursak; · Kuruluşun tüm etkinliklerinde bir canlılık meydana gelir. · Topluluğun aynı amaç ve hedef doğrultusunda çalışması sağlanır. · Bölümler kendi işlerini daha etkili ve verimli biçimde yürütürler. · Etkileşim içinde olan bölümlerin sorunları kısa yoldan ve kalıcı biçimde çözümlenir. · Çalışanların bilgi ve beceri düzeyi yükselir,motivasyonu artar. · Verimlilik ve diğer temel rekabet unsurları daha hızlı bir gelişme gösterir.
İşletmenizde kaizen çalışmaları yaparak, küçük değişikler sayesinde üretim verimliliğini beklenmedik şekilde artırabilirsiniz. Bunun için ilk yapmanız gereken çalışanlarınızı gözlemlemek ve onların verimliliğini engelleyen faktörleri belirlemektir. Bu aşamadan sonra her faktör için çeşitli çözüm yolları üretmek gerekir. Örneğin bir yazılım şirketiniz var ve çalışanlarınız gözlerinin yorulmasından dolayı sık sık mola vermek zorunda kalıyorlar ya da bel ağrılarından dolayı uzun süre oturamıyorlar. Bu durumu tespit ettiniz ve bunu bir kaizenle çözmek istiyorsunuz. İkinci aşamada çözüm yolları üretmeniz gerek. Çalışanların laptoplarını yükseltip, harici klavye kullanmalrını sağlarsanız göz yorulmalarını çok büyük oranda engelleyebilirsiniz. Bel ağrılarını azaltmak için de piyasada oldukça ucuza bulabileceğiniz bel yastıklarını kullanmalarını sağlayabilirsiniz. Bu durumda çalışanlarınız daha az mola ihtiyacı hissedecekler ve daha konsantre çalışabileceklerdir.
Aşağıdaki videoda bir üretim tesisinde çalışanların elleriyle tutarak diktikleri şeritleri küçük bir metal aparat kullanarak dikilmesini sağlayan işveren bu kaizen sayesinde çalışanların verimliliğinin çok büyük oranda arttığından bahsediyor. İşte karşınızda kaizen mantığını tam olarak örnekleyen video :
İşletmenizde kaizen çalışmaları yaparak, küçük değişikler sayesinde üretim verimliliğini beklenmedik şekilde artırabilirsiniz. Bunun için ilk yapmanız gereken çalışanlarınızı gözlemlemek ve onların verimliliğini engelleyen faktörleri belirlemektir. Bu aşamadan sonra her faktör için çeşitli çözüm yolları üretmek gerekir. Örneğin bir yazılım şirketiniz var ve çalışanlarınız gözlerinin yorulmasından dolayı sık sık mola vermek zorunda kalıyorlar ya da bel ağrılarından dolayı uzun süre oturamıyorlar. Bu durumu tespit ettiniz ve bunu bir kaizenle çözmek istiyorsunuz. İkinci aşamada çözüm yolları üretmeniz gerek. Çalışanların laptoplarını yükseltip, harici klavye kullanmalrını sağlarsanız göz yorulmalarını çok büyük oranda engelleyebilirsiniz. Bel ağrılarını azaltmak için de piyasada oldukça ucuza bulabileceğiniz bel yastıklarını kullanmalarını sağlayabilirsiniz. Bu durumda çalışanlarınız daha az mola ihtiyacı hissedecekler ve daha konsantre çalışabileceklerdir.
Aşağıdaki videoda bir üretim tesisinde çalışanların elleriyle tutarak diktikleri şeritleri küçük bir metal aparat kullanarak dikilmesini sağlayan işveren bu kaizen sayesinde çalışanların verimliliğinin çok büyük oranda arttığından bahsediyor. İşte karşınızda kaizen mantığını tam olarak örnekleyen video :
kaizen örneğine ilişkin video :http://www.neisyapsak.com/is_fikri.php?id=157